{ "currentVersion": 10.91, "cimVersion": "2.9.0", "serviceDescription": "

The selection of an Area of Interest(AOI) marks the beginning of the Oceans Act Marine Protected Area establishment process led by Fisheries and Oceans Canada. The process includes completing detailed ecological and socioeconomic assessments, setting conservation objectives, determining boundaries and management measures, and eventually developing the regulations under section 35 of the Oceans Act. Stakeholders are involved in each step of this process. There is considerable scientific evidence that marine protected areas provide a number of ecological benefits, including the enhanced recruitment of fish species, including those of commercial value, through the protection of spawning areas, larval sources, habitats and migration routes. A well-designed MPA network can scale these benefits up to the regional level, and provide benefits that individual marine protected areas cannot provide on their own. For example, strategically placing marine protected areas in a network can protect key stops along a species\u2019 migration route, and protect geographically distinct habitats that serve important life history functions. The United Nations Food and Agricultural Organization has recognized the use of marine protected areas as complementary to conventional fisheries management measures in helping to achieve sustainable fisheries management objectives.<\/SPAN><\/P>

Le choix d'un site d'intérêt(SI) marque le début du processus de création des zones de protection marines (ZPM) en vertu de la Loi sur les océans placé sous la responsabilité de Pêches et Océans Canada. Le processus comprend la réalisation d'évaluations écologiques et socioéconomiques détaillées, l'établissement d\u2019objectifs de conservation, la détermination de limites et de mesures de gestion, et l'élaboration de règlements en vertu de l'article 35 de la Loi sur les océans. Les parties intéressées prennent part à chaque étape du processus.Les preuves scientifiques des avantages écologiques que présentent les zones de protection marines sont nombreuses. Entre autres, elles accroissent le recrutement des espèces de poisson, y compris de celles qui ont une valeur commerciale, grâce à la protection des frayères, des sources larvaires, des habitats et des routes migratoires. Un réseau de ZPM bien conçu peut décupler les avantages au niveau régional et susciter des bienfaits que les zones de protection marines ne peuvent pas procurer individuellement. Par exemple, la constitution d'un réseau de ZPM dans des zones stratégiques permet de protéger des points clés le long de la route migratoire d'une espèce et de protéger des habitats géographiques distincts qui remplissent des fonctions importantes du cycle biologique. L'Organisation des Nations Unies pour l'alimentation et l'agriculture a reconnu que l'utilisation de zones de protection marines en complément des mesures conventionnelles de gestion des pêches pouvait faciliter l'atteinte des objectifs en matière de gestion durable des pêches.<\/SPAN><\/P>

Open Data<\/SPAN><\/P>

Learn more or download this dataset from the Government of Canada's Open data portal.<\/SPAN><\/A><\/P>

Apprenez-en plus ou téléchargez cet ensemble de données à partir du portail de données ouvertes du gouvernement du Canada.<\/SPAN><\/A><\/P>

<\/P><\/DIV><\/DIV><\/DIV>", "mapName": "Oceans Act Areas of Interest", "description": "

The selection of an Area of Interest(AOI) marks the beginning of the Oceans Act Marine Protected Area establishment process led by Fisheries and Oceans Canada. The process includes completing detailed ecological and socioeconomic assessments, setting conservation objectives, determining boundaries and management measures, and eventually developing the regulations under section 35 of the Oceans Act. Stakeholders are involved in each step of this process. There is considerable scientific evidence that marine protected areas provide a number of ecological benefits, including the enhanced recruitment of fish species, including those of commercial value, through the protection of spawning areas, larval sources, habitats and migration routes. A well-designed MPA network can scale these benefits up to the regional level, and provide benefits that individual marine protected areas cannot provide on their own. For example, strategically placing marine protected areas in a network can protect key stops along a species\u2019 migration route, and protect geographically distinct habitats that serve important life history functions. The United Nations Food and Agricultural Organization has recognized the use of marine protected areas as complementary to conventional fisheries management measures in helping to achieve sustainable fisheries management objectives.<\/SPAN><\/P>

Le choix d'un site d'intérêt(SI) marque le début du processus de création des zones de protection marines (ZPM) en vertu de la Loi sur les océans placé sous la responsabilité de Pêches et Océans Canada. Le processus comprend la réalisation d'évaluations écologiques et socioéconomiques détaillées, l'établissement d\u2019objectifs de conservation, la détermination de limites et de mesures de gestion, et l'élaboration de règlements en vertu de l'article 35 de la Loi sur les océans. Les parties intéressées prennent part à chaque étape du processus.Les preuves scientifiques des avantages écologiques que présentent les zones de protection marines sont nombreuses. Entre autres, elles accroissent le recrutement des espèces de poisson, y compris de celles qui ont une valeur commerciale, grâce à la protection des frayères, des sources larvaires, des habitats et des routes migratoires. Un réseau de ZPM bien conçu peut décupler les avantages au niveau régional et susciter des bienfaits que les zones de protection marines ne peuvent pas procurer individuellement. Par exemple, la constitution d'un réseau de ZPM dans des zones stratégiques permet de protéger des points clés le long de la route migratoire d'une espèce et de protéger des habitats géographiques distincts qui remplissent des fonctions importantes du cycle biologique. L'Organisation des Nations Unies pour l'alimentation et l'agriculture a reconnu que l'utilisation de zones de protection marines en complément des mesures conventionnelles de gestion des pêches pouvait faciliter l'atteinte des objectifs en matière de gestion durable des pêches.<\/SPAN><\/P>

Open Data<\/SPAN><\/P>

Learn more or download this dataset from the Government of Canada's Open data portal.<\/SPAN><\/A><\/P>

Apprenez-en plus ou téléchargez cet ensemble de données à partir du portail de données ouvertes du gouvernement du Canada.<\/SPAN><\/A><\/P>

<\/P><\/DIV><\/DIV><\/DIV>", "copyrightText": "Government of Canada; Fisheries and Oceans Canada; The Oceans Program; Gouvernement du Canada; Pêches et Océans Canada; Programme de gestion des océans", "supportsDynamicLayers": true, "layers": [ { "id": 0, "name": "Oceans Act Areas of Interest / Sites d'intérêt de la Loi sur les océans", "parentLayerId": -1, "defaultVisibility": true, "subLayerIds": null, "minScale": 0, "maxScale": 0, "type": "Feature Layer", "geometryType": "esriGeometryPoint", "supportsDynamicLegends": true } ], "tables": [], "spatialReference": { "wkid": 102100, "latestWkid": 3857, "xyTolerance": 0.001, "zTolerance": 0.001, "mTolerance": 0.001, "falseX": -20037700, "falseY": -30241100, "xyUnits": 10000, "falseZ": -100000, "zUnits": 10000, "falseM": -100000, "mUnits": 10000 }, "singleFusedMapCache": false, "initialExtent": { "xmin": -1.442701306777066E7, "ymin": 2588909.182069584, "xmax": -6256629.5659494735, "ymax": 1.0649623106685117E7, "spatialReference": { "wkid": 102100, "latestWkid": 3857, "xyTolerance": 0.001, "zTolerance": 0.001, "mTolerance": 0.001, "falseX": -20037700, "falseY": -30241100, "xyUnits": 10000, "falseZ": -100000, "zUnits": 10000, "falseM": -100000, "mUnits": 10000 } }, "fullExtent": { "xmin": -1.45293346676E7, "ymin": 5217185.9947, "xmax": -6957648.9574, "ymax": 9039287.478600003, "spatialReference": { "wkid": 102100, "latestWkid": 3857, "xyTolerance": 0.001, "zTolerance": 0.001, "mTolerance": 0.001, "falseX": -20037700, "falseY": -30241100, "xyUnits": 10000, "falseZ": -100000, "zUnits": 10000, "falseM": -100000, "mUnits": 10000 } }, "datesInUnknownTimezone": false, "minScale": 0, "maxScale": 0, "units": "esriMeters", "supportedImageFormatTypes": "PNG32,PNG24,PNG,JPG,DIB,TIFF,EMF,PS,PDF,GIF,SVG,SVGZ,BMP", "documentInfo": { "Title": "Oceans Act Areas of Interest / Sites d'intérêt de la Loi sur les océans", "Author": "", "Comments": "

The selection of an Area of Interest(AOI) marks the beginning of the Oceans Act Marine Protected Area establishment process led by Fisheries and Oceans Canada. The process includes completing detailed ecological and socioeconomic assessments, setting conservation objectives, determining boundaries and management measures, and eventually developing the regulations under section 35 of the Oceans Act. Stakeholders are involved in each step of this process. There is considerable scientific evidence that marine protected areas provide a number of ecological benefits, including the enhanced recruitment of fish species, including those of commercial value, through the protection of spawning areas, larval sources, habitats and migration routes. A well-designed MPA network can scale these benefits up to the regional level, and provide benefits that individual marine protected areas cannot provide on their own. For example, strategically placing marine protected areas in a network can protect key stops along a species\u2019 migration route, and protect geographically distinct habitats that serve important life history functions. The United Nations Food and Agricultural Organization has recognized the use of marine protected areas as complementary to conventional fisheries management measures in helping to achieve sustainable fisheries management objectives.<\/SPAN><\/P>

Le choix d'un site d'intérêt(SI) marque le début du processus de création des zones de protection marines (ZPM) en vertu de la Loi sur les océans placé sous la responsabilité de Pêches et Océans Canada. Le processus comprend la réalisation d'évaluations écologiques et socioéconomiques détaillées, l'établissement d\u2019objectifs de conservation, la détermination de limites et de mesures de gestion, et l'élaboration de règlements en vertu de l'article 35 de la Loi sur les océans. Les parties intéressées prennent part à chaque étape du processus.Les preuves scientifiques des avantages écologiques que présentent les zones de protection marines sont nombreuses. Entre autres, elles accroissent le recrutement des espèces de poisson, y compris de celles qui ont une valeur commerciale, grâce à la protection des frayères, des sources larvaires, des habitats et des routes migratoires. Un réseau de ZPM bien conçu peut décupler les avantages au niveau régional et susciter des bienfaits que les zones de protection marines ne peuvent pas procurer individuellement. Par exemple, la constitution d'un réseau de ZPM dans des zones stratégiques permet de protéger des points clés le long de la route migratoire d'une espèce et de protéger des habitats géographiques distincts qui remplissent des fonctions importantes du cycle biologique. L'Organisation des Nations Unies pour l'alimentation et l'agriculture a reconnu que l'utilisation de zones de protection marines en complément des mesures conventionnelles de gestion des pêches pouvait faciliter l'atteinte des objectifs en matière de gestion durable des pêches.<\/SPAN><\/P>

Open Data<\/SPAN><\/P>

Learn more or download this dataset from the Government of Canada's Open data portal.<\/SPAN><\/A><\/P>

Apprenez-en plus ou téléchargez cet ensemble de données à partir du portail de données ouvertes du gouvernement du Canada.<\/SPAN><\/A><\/P>

<\/P><\/DIV><\/DIV><\/DIV>", "Subject": "Available on Government of Canada's Open data portal / Disponible sur le portail de données ouvertes du gouvernement du Canada", "Category": "", "AntialiasingMode": "None", "TextAntialiasingMode": "Force", "Version": "2.6.0", "Keywords": "Arctic Ocean,Atlantic Ocean,Pacific Ocean,Marine Protected Area,Area of Interest,St Anns Bank,Race Rocks,St. Lawrence Estuary,Hecate Strait/Queen Charlotte Sound Glass Sponge Reefs,Laurentian Channel,Shediac Valley,American Bank,Anguniaqvia niqiqyuam,AOI,Marine conservation areas,Aquatic ecosystems,Marine heritage,Boundaries,Environment,Oceans,Biota,Planning cadastre,océan Arctique,océan Atlantique,océan Pacifique,zone de protection marine,site d'intérêt,banc de Sainte-Anne,rochers Race,estuaire du Saint-Laurent,récifs d'éponges siliceuses du détroit d'Hécate et du bassin de la Reine-Charlotte,chenal Laurentien,vallée de Shediac,Le banc des Américains,Anguniaqvia niqiqyuam,ZI,Aire marine de conservation,Écosystème aquatique,Patrimoine maritime,Limites politiques et administratives,Environnement,Océans,Biologie,faune et flore,Cadastre,aménagement" }, "supportsQueryDomains": true, "capabilities": "Map,Query,Data", "supportedQueryFormats": "JSON, geoJSON, PBF", "exportTilesAllowed": false, "referenceScale": 0.0, "datumTransformations": [ { "geoTransforms": [ { "wkid": 108190, "latestWkid": 108190, "transformForward": true, "name": "WGS_1984_(ITRF00)_To_NAD_1983" } ] }, { "geoTransforms": [ { "wkid": 108190, "latestWkid": 108190, "transformForward": false, "name": "WGS_1984_(ITRF00)_To_NAD_1983" } ] } ], "supportsDatumTransformation": true, "archivingInfo": {"supportsHistoricMoment": false}, "supportsClipping": true, "supportsSpatialFilter": true, "supportsTimeRelation": true, "supportsQueryDataElements": true, "maxRecordCount": 2000, "maxImageHeight": 4096, "maxImageWidth": 4096, "supportedExtensions": "", "serviceItemId": "2825e23ae59d40029fa9eee6e860a8a1" }